Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

 2010 - 2014

Α. Προγράμματα – κοινωνικές παρεμβάσεις

7 Νοεμβρίου 2012 – 21 Ιουνίου 2013
 «Μαζί στη γειτονιά» Το πρόγραμμα ακολουθώντας την ολιστική προσέγγιση παρεμβαίνει σε τρεις τομείς : α) γονείς β) παιδιά γ) εκπαιδευτικοί και εφαρμόστηκε σε εβδομαδιαία βάση στο κέντρο Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης από τους εθελοντές –μελή του INCLUDE. Ειδικότερα:
·         Υποστηρίζει 10 οικογένειες παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία.
·         Παράλληλα με την υποστήριξη των γονέων πραγματοποιείται πρόγραμμα για τη βελτίωση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ παιδιών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία. Συμμετέχουν συνολικά 17 παιδιά.  7 παιδιά της γειτονιάς χωρίς δυσκολίες και 10 παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρεμβάσεις μέσα από την τέχνη και το παιχνίδι.
·         Πρόγραμμα βιωματικής εκπαίδευσης 25 εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής για αυτομόρφωση και αναζωογόνηση.



Νοέμβριος 2013 έως Μάρτιο 2014

«Mαζί στη γειτονιά» στο κέντρο πολιτισμού του  Δήμου Θεσσαλονίκης.
·         Εκπαιδευτική ρομποτική για παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (αυτισμό). Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 7 παιδιά (9-16 ετών).Πέντε παιδιά χωρίς δυσκολίες και δύο με αυτισμό. Συναντήσεις 2 φορές την εβδομάδα
·         Βραβείο ομαδικότητας στο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής First Lego Leage στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOEΣΙΣ με τη συμμετοχή 32 ομάδων 8 Μαρτίου 2014. 
·         Υποστήριξη γονέων για ανάληψη πρωτοβουλιών 
·         Επιμορφωτικές συναντήσεις εκπαιδευτικών-εμψυχωτών σε συνεργασία με την Eduact


19 Μαρτίου έως  τις 4 Απριλίου 2014
Το Jubilo Project 
«Αναζητώντας τη γλώσσα της χαράς»
Διεξήχθη  στη Θεσσαλονίκη για 15 μέρες και περιελάμβανε ένα σύνολο εκπαιδευτικών δράσεων σε συνεργασία με την ομάδα δημιουργίας “Εν δυνάμει” (Ελλάδα) και το “Include” (Ελλάδα).
Το Jubilo project είναι ένα πρόγραμμα σε διεθνές επίπεδο, με έδρα το Ινστιτούτο Γκροτόβσκι  στο Βρότσλαβ της Πολωνίας και αποτελεί μία καλλιτεχνική παρέμβαση κατά του κοινωνικού αποκλεισμού. Από το 2011 η ομάδα του Jubilo έχει συνεργαστεί με ευπαθείς κοινωνικά ομάδες της Ευρώπης όπως άτομα με νοητική αναπηρία, νεαροί Ρομά, ενήλικες με εμπειρία ψυχικής ασθένειας και πρόσφυγες της γενοκτονίας του 1995 της Σρεμπρένιτσα στη Βοσνία και Ερζεγοβίνη. (http://vimeo.com/42542175, http://vimeo.com/54561412)
Η εφαρμογή της δράσης στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο «Ιστορίες Πορτραίτων», περιστράφηκε γύρω από την αξιοποίηση της καλλιτεχνικής έκφρασης  ως μέσο για την προσωπογραφία.
Με ποιο τρόπο μία κίνηση, ένας ήχος, μία λέξη ή μία εικόνα αποκαλύπτουν τον εσωτερικό χαρακτήρα ή την ίδια την ιστορία του ατόμου; 
Η δράση διεξήχθη με συμμετέχοντες από το 1ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας, το Σχολείο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, την ομάδα Εν δυνάμει και το Include. Ως επίλογος του project, θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση της δράσης και έκθεση με φωτογραφική καταγραφή της που θα παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό στις 4 Απριλίου 2014 στις 18.00 στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα και τη στήριξη της Θεσσαλονίκης 2014 - Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας στο πλαίσιο των εκδηλώσεών της με την έγκριση του ΙΕΠ Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας!


Β) Ευρωπαϊκά Προγράμματα

30 Σεπτεμβρίου 2012
Συμμετοχή στην Ευρωπαική Σύμπραξη (Grundtvig Partnership):  TPT “Training SEN parents and teachers for refreshment
http://sites.google.com/site/ trainingparentsandteachers3/documents

9-13 Ιουλίου 2013
All different all equal

7- 14 Ιουλίου 2014
Διαπολιτισμικότητα και Ειδική Αγωγή¨, στις.


Γ. Συνέδρια –Ημερίδες

11-12 Δεκεμβρίου 2010
Επιστημονική Διημερίδα: «Από την ειδική αγωγή στην ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης" Συνδιοργάνωση του INCLUDE και του Τελογλείου Ιδρύματος Τεχνών. Τελόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ

24-26 Ιουνίου 2011
Διεθνές Συνεδρίο: «Εκπαίδευση και ένταξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων». Συνδιοργάνωση INCLUDE και Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής  Πανεπιστημίου Μακεδονίας ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ. Πανεπιστήμιο Μακεδονιάς. Θεσσαλονίκη
Βιωματικά Εργαστήρια για παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες «Με εν...δια...φέρει». Στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου για τις ευάλωτες κοιωννικές ομάδες. Με την Επιστημονική ευθύνη των Δρ Ανδρομάχη Νάνου , Δρ Πατσίδου Μαρίνα Χαριοπολίτου  Αικατερίνη.  Αίθουσα γυμναστηρίου του Πανεπιστήμίιου  Μακεδονίας

1-3  Δεκεμβρίου 2011
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ: ΜΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ" Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, Συνδιοργάνωση Παιδαγωγικής Εταιρίας Ελλάδος, Πανεπιστημίου Μακεδονίας ,INCLUDE και άλλων φορέων.
Εργαστήρια για παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο πλαίσιο του συνεδρίου Επιστημονική ευθύνη  Δρ. Ανδρομάχη Νάνου, Δρ. Μαρίνα Πατσίδου, Κουλούσια Γεωργία, Μed.

13 Ιουνίου 2012
 Επιστημονική Ημερίδα «Η επικοινωνία με τα παιδιά που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή / και αναπηρίες στο σπίτι, στο σχολείο και στη γειτονιά" Συνδιοργάνωση INCLUDE και  Αντιδημαρχίας Νεολαίας, Αθλητισμού και Εθελοντών, Αμφιθέατρο, Κέντρου Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης
Ειδική Αναφορά στο TV 100  http://www.youtube.com/watch?v=H9WLZe2jvkQ&feature=youtu.be


14 και 15 Νοεμβρίου 2013
Βιωματικό εργαστήριο συμπεριληπτικών πρακτικών «Παίζοντας στη χώρα των χρωμάτων»
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στο πλαίσιο της επιστημονικής διημερίδας με θέμα “Special Education Rehabilitation and Arts”. Η επιστημονική ημερίδα διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με την υποστήριξη της Πρυτανείας σε συνεργασία με το Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Αποκατάστασης του Πανεπιστημίου του Oldenburg της Γερμανίας (Department of Special Education and Rehabilitation, University of Oldenburg).


7 & 8 Δεκεμβρίου 2013
7ο Πανελλήνιο Επιστημονικό συνέδριο Ειδικής Αγωγής του Πανελλήνιου Επιστημονικού συλλόγου Ειδικής Αγωγής  ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΑΘΗΝΑ
Παρουσίαση της φιλοσοφίας του Include και των αποτελεσμάτων της έρευνας-δράσης «μαζί στη γειτονιά»
Εισήγηση με θέμα «Βελτιώνοντας τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ παιδιών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γειτονιά. Μια πιλοτική έρευνα δράση»


2  Αυγούστου   2014
Βιωματικό εργαστήριο: Θεατρικό παιχνίδι με συμπεριληπτικές πρακτικές  : "up and downSummer School Συμεπριληπτικές πρακτικές μέσω της τέχνης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας σε συνεργασία με το Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Αποκατάστασης του Πανεπιστημίου του Oldenburg της Γερμανίας (Department of Special Education and Rehabilitation, University of Oldenburg).


Δ. Επιμορφωτικά Σεμινάρια Μελών

7-11 Μαρτίου 2012
Συμμετοχή μελών του INCLUDE σε σεμινάριο με θέμα : Communication and Exchange of Ideas and Best Practices in Special Education . Διοργάνωση  Centre of Special Education in Panevez, LITHUANIA

4-8 Ιουλίου 2012
Συμμετοχή μελών του Include σε σεμινάριο με θέμα : Accepting, Co-operation and Understanding. Διοργάνωση : Children Rehabilitation Department of Spitalul de Psihiatrie 'Dr.Gheorghe Preda', Romania

14 -18 Νοεμβρίου 2012
Συμμετοχή μελών του Include σε σεμινάριο με θέμα effective strategies for social integration. Διοργάνωση Foundation for Children with Special Disability, Székesfehérvár, Hungary

27-29 Σεπτεμβρίου 2012
Τρήμερο σεμνάριο με θέμα «Active Citizenship in Special Education. Γνώση ,δράση και αξίες στην Ειδική Αγωγή. Συνδιοργάνωση INCLUDE & Aντιδημαρχία Νεότητας Αθλητισμού και Εθελοντών, Αμφιθέατρο κέντρο πολιτισμού Δήμου Θεσσαλονίκης.

25-30 Ιανουάριος 2012
Συμμετοχή 3 μελών του Include στο σεμινάριο με θέμα: καλλιέργεια αισθήματος αυτοεκτίμησης και αυτοσεβασμού γονέων που έχουν παιδιά με αναπηρία. Deal UK

21-25 Απριλίου 2013
Συμμετοχή 3 μελών του Include στο σεμινάριο με θέμα: Στρατηγικές παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

10-20 Μαΐου 2013
Συμμετοχή 25 μελών του Include σε βιωματικό Σεμινάριο για τα ανθρώπινα δικαιώματα (4 συναντήσεις ) Στο κέντρο πολιτισμού του Δήμου θεσσαλονίκης ANTIGONE.

3-7 Ιούνιου 2013
Συμμετοχή 4 μελών του Include στο σεμινάριο με θέμα: Στρατηγικές αναζωογόνησης και επανακινητοποίησης εκπαιδευτικών και γονέων παιδιών με ειδικές  εκπαιδευτικές ανάγκες. Άγκυρα, Τουρκία


Ε. Επιστημονικό έργο

Έκδοση Βιβλίου
Το Include συνέλλεξε άρθρα συγγραφέων από όλη την Ελλάδα και Κύπρο αναφορικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση  και εξέδωσε συλλογικό τόμο το 2013.
 «Από την ειδική αγωγή στη συμπεριληπτική εκπαίδευση» Από το σχολείο σε μια κοινωνία για όλους» Εκδόσεις ΓΡΑΦΗΜΑ
Το βιβλίο είναι αφιερωμένο στο μεγάλο δάσκαλο και παιδαγωγό Χρήστο Φράγκο. Το Include είχε την τιμή να φιλοξενήσει στη βιβλιοπαρουσίαση που έγινε στο Τελλόγλειο Ίδρυμα τεχνών Α.Π.Θ.  την τελευταία δημόσια εμφάνιση και ομιλία του.
·        
       Άρθρο σε επιστημονικό Περιοδικό
Θέματα Ειδικής Αγωγής «Βελτιώνοντας τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ παιδιών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γειτονιά. Μια πιλοτική έρευνα δράση» Φεβρουάριος Απρίλιος 2014. Τεύχος 64.

·         Επιμέλεια του συλλογικού τόμου
Τraining SEN Parents and teachers for Refreshment. Workshop Material.
O συλλογικός τόμος περιλαμβάνει μεθόδους για εμπλοκή και επανακινητοποίηση γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Είναι στην Αγγλική Γλώσσα και βρίσκεται στη βάση δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης .

·         Ταινία
«Η ζωή των οικογενειών με παιδιά που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Ελλάδα» συμετέχουν σε αυτήν δυο μητέρες που έχουν παιδιά με αυτισμό και είναι μέλη του INCLUDE
Η ταινία έχει αγγλικούς υπότιτλους και χρησιμοποιείται για ευαισθητοποίηση

σε σεμινάρια στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.



Η πρόεδρος




Δρ. Ανδρομάχη Νάνου

                                                 



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευχαριστήρια επιστολή στους χορηγούς της ομάδας των Σ.Π.Ρ.Π.

 Ευχαριστήρια Επιστολή
Αγαπητοί/ες κύριοι και κυρίες, 
Το διοικητικό συμβούλιο και τα μέλη του επιστημονικού σωματείου «Include» http://include-edu.blogspot.gr/ σας ευχαριστούν θερμά για την οικονομική υποστήριξη που είχατε την ευγενή καλοσύνη να παρέχετε στο σωματείο μας, σε τόσο δύσκολους καιρούς. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι χάρη στη δική σας υποστήριξη η ομάδα του «Include» με το χαρακτηριστικό όνομα Σ.Π.Ρ.Π. έχει  δηλώσει συμμετοχή στο μεγάλο τελικό του FLL Greece http://firstlegoleague.gr/ στις 7 & 8 Μαρτίου 2015 στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας Noesis . Η ομάδα του Includeστον προηγούμενο διαγωνισμό κατάφερε να αποσπάσει το  Βραβείο Ομαδικότητας ανάμεσα σε 32 ομάδες. Ο νέος διαγωνισμός είναι μια καινούρια πρόκληση για το Includeκαι είναι πραγματικά πολύ σημαντικό και ιδιαίτερα ευχάριστό το γεγονός ότι σας έχουμε στο πλευρό μας. Η προσπάθεια όλων μας για την καλύτερη εμφάνιση της ομάδας στο διαγωνισμό έχει ιδιαίτερη σημασία για τα παιδ…

ο απόηχος της βράβευσης του INCLUDE στο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής

Ο απόηχος της βράβευσης της ομάδας του INCLUDE στην εκπαιδευτική ρομποτική διαφαίνεται από τα πολυάριθμα δημοσιεύματα. 

Ένα μεγάλο ευχαριστώ  στην  eduACT  στους εθελοντές, στον κ. Λίνδα και ιδιαίτερα στον κ. Κώστα Βασιλείου για τη συνεργασία και την υποστήριξη.

Η eduACT πίστεψε στο INCLUDE και έκανε τα αδύνατα δυνατά να υποστηρίξει την ένταξη της ομάδας στο διαγωνισμό! Ευχόμαστε καλή συνέχεια στο έργο που έχει αναλάβει !

Ενημερωθείτε από τους ακόλουθους συνδέσμους:

http://thessbomb.blogspot.gr/2014/03/include.html

http://www.nooz.gr/greece/i-rompotiki-enose-paidia-me-autismo-kai-xoris

http://cyprusnews.eu/metro-epistimi/1976131-%CE%B7-%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%AD%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%B5-%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AC-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C.html

http://www.grafida.net/el/index.php?itemID=2&view=2&pageID=205992

http://tanea24.gr/simaxo…

Καθολική Σχεδίαση για τη Μάθηση * Universal Design for Learning

"Universal Design for Learning (UDL) is an educational framework to guide development of flexible learning environments to accommodate individual learning differences. UDL seeks to increase access to learning by reducing physical, cognitive, intellectual and organisational barriers. This site (developed under the UDLnet project) aims to provide a comprehensive Inventory of UDL Best Practices to benefit the interesting users in the field (educationalists, teachers, professors, practitioners, etc.). We point out that UDL is not something completely new for the learning providers, as in many cases they apply UDL unconsciously. Contributors are invited to record their Best Practices here based on their UDL experience and practice. " (πηγή http://udlnet.di.uoa.gr/) (Ο Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση (ΚΣΜ) είναι ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο αρχών για την ανάπτυξη ευέλικτων μαθησιακών περιβαλλόντων που ανταποκρίνονται στις ατομικές διαφορές μάθησης. Ο ΚΣΜ στοχεύει να αυξήσει την πρ…